Thursday, January 27, 2011

JAMU RATU DARA !!!!!



 KANDUNGAN HERBA DALAM JAMU RATU DARA :}

Gajah Beranak (Goniothalamus macrophyllus.)
-merupakan antara herba yang paling popular dalam ramuan perubatan tradisional masyarakat Melayu.
Daunnya memanjang dan membulat di hujungnya.
Namun begitu, bentuk daun itu tidak pula menggambarkan bahawa nama panggilannya seakan-akan menyerupai ciri-ciri itu.
Daun itu dipanggil GAJAH BERANAK atau nama saintifiknya Goniothalamus macrophyllus. Ia tergolong dalam keluarga Annonaceae.
-pokok gajah beranak sering digunakan oleh masyarakat Melayu bagi merawat demam sejuk.
Cara merawat penyakit tersebut ialah dengan meminum air rebusan akar pokok gajah beranak.Ia berupaya memanaskan badan bagi mereka yang menghidap demam sejuk secara beransur-ansur,Malah, keratan akar pokok itu juga digunakan sebagai ramuan ubat tanak terutama oleh kaum wanita selepas bersalin.Keratan akarnya pula sering kali dijadikan sebagai tonik untuk menjaga kesihatan diri.Namun begitu, bagi wanita hamil pengambilan akar gajah beranak adalah dilarang kerana boleh menyebabkan keguguran.
(so JRD xboleh diambil ketika hamil kerana ada herba ini tetapi sangat digalakkan diambil selepas bersalin)

Manjakani (terminalia chebula)
Rupa buah ni sebesar guli dan berpuru ( macam kulit katak puru ..he he ). Kepada wanita yang telah berkahwin dan baru bersalin, orang orang tua selalu sediakan biji manjakani waktu dalam pantang. Kalau untuk di makan, buah ni akan di rebus dan akan di buang kulitnya. Isinya akan di gentel kecik-kecik dan di makan bersama nasi.
Buah manjakani juga elok di buat basuhan pencuci intim wanita. Kalau nak yang real, selepas di rebus cuci bahagian intim dengan air rebusan ( bila air tu dah suam la ye ).Elok untuk elakkan jangkitan kuman . Dalam masa yang sama merapatkan vagina wanita.
Sekarang ni banyak produk keintiman dan minuman kesihatan wanita yang berasaskan buah manjakani. Boleh di katakan kesemua suplemen kesihatan dalaman wanita mengandungi manjakani kerana khasiatnya yang tinggi. Faham-faham ajelah banyak tisu-tisu wanita yang rosak akibat dari melahirkan anak. Selain itu juga manjakani berupaya merawat penyakit keputihan , luka-luka lepas bersalin dan juga mencegah kanser( penyakit yang paling di takuti wanita ).Pada yang sering mengalami masalah sukar buang air besar juga amat baik kerana manjakani mengandungi serat yang tinggi.
Pada wanita yang telah berkahwin dan sibuk berkerja seharian, anda amat di galakkan untuk mengambil suplemen kesihatan dalaman wanita yang mengandungi manjakani. Bukan saja ia membantu memberikan tenaga dalaman , malah membantu kita dalam hubungan intim bersama pasangan.
(sebab itulah JRD ni berkesan merawat keputihan,luka bersalin,melawas,menambah tenaga dan mencegah kanser)

Kacip Fatimah (Labisia Pumila)
Kacip fatimah ialah sejenis tumbuhan yang terdapat di hutan Malaysia, dan nama botaninya ialah Labisia pumila. Dalam kegunaan tradisional, kacip fatimah digunakan untuk mengekalkan sistem pembiakan yang baik bagi wanita, untuk mengetatkan dan melincirkan serta meningkatkan fungsi seksual seperti tongkat ali. Air rebusan kacip fatimah terutama bahagian akarnya diminum untuk tujuan rawatan. Dalam perubatan tradisional masyarakat Melayu, penggunaan kacip fatimah terkenal dalam merawat wanita yang baru lepas bersalin. Selain daripada itu juga, keseluruhan pokok ini juga boleh dijadikan debu dan digunakan untuk rawatan buasir dengan cara menyapu pada bahagian buasir yang keluar. Ia juga digunakan untuk mengubati sakit dalam tulang dan meroyan.
(sebab itulah JRD juga membantu memantapkan hubungan intim suami isteri ;) )

Habbatus sauda
Habbatus Sauda adalah sejenis tumbuhan dallm bentuk rumput kecil, mempunyai batang yang tingginya lebih kurang setengah hasta, mengeluarkan bunga yang berwarna biru yang terdapat di dalamnya biji Habbatussauda. Tumbuhan ini terdapat di negara Arab dan dikenali dengan pelbagai nama seperti Habbatussauda(Mesir , Syam), dalam Bahasa Inggeris dipanggil Nigella Sativa atau Black Cumin. Produk mempunyai khasiat yang amat tinggi.

Mengandungi lebih drp 67 kandungan bahan aktif di dalamnya. Bahan-bahan ini dapat membantu menyembuhkan beberapa penyakit yang sering dihadapi oleh manusia. Hsauda ini ialah satu supplement/ubat yg membetulkan perjalanan sistem tubuh seseorang individu itu. Ianya akan membersihkan darah dan menjadikan individu itu lebih bertenaga dan sihat .

KAJIAN PERUBATAN

Sejak tahun 1959, lebih dari 200 kajian dihasilkan oleh universiti di peringkat antarabangsa dan artikel yang dikeluarkan oleh berbagai journal perubatan telah menunjukkan penemuan yang baik bagi menyokong khasiat tradisional Habbatus Sauda yang telah direkodkan semenjak 2tahun lalu. Berikut ialah sebahagian dari kajian dan artikel perubatan tentang Habbatus Sauda:-
Ibnu Sina- Habbatus Sauda merangsang tenaga dan membantu memulihkan kepenatan dan semangat. (Buku Ibnu Sina "Canon of Medicines")

Ibnu Qayyim- Habbtus Sauda berupaya memulihkan penyakit seperti batuk, "bronchitis", masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid, menambah susu badan wanita, menambah pengaliran air liur dan sebagainya. (Buku Ibnu Qayyim "Medicine of the Prophet")
Dr Ahmad Elkadi pula membuat kajian dan mendapati Habbatus sauda mempertingkatkan daya tahan sakit (immune system). Antara bahan-bahan kandungan Habbatus sauda ialah Fixed Oil (saturated dan unsaturated), Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene), Alkaloids, Saponin dan Asid Amino.

Professor G. Rietmuller- Bahan ekstrak Habbatus Sauda menunjukkan kesan amat positif terhadap sistem immunisasi badan dan boleh digunakan sebagai "bio-regulator'. (Professor G. Rietmuller, Director of Institute of Immunology, University of Munich, Germany)

Kaki gajah (elephantopus scaber)
-digunakan untuk merawat bengkak pada kerongkong dan cacar
-akar dan daunnya digunakan untuk merawat bengkak2,sakit perut,ulser dan buasir

Cekur (Kaemferia galanga L)
Rizom cekur digunakan sebagai tonik selepas bersalin bagi mengecutkan rahim, bahan untuk jamu bagi senak perut, membuang angin, sakit sendi serta melancarkan haid. Ia juga digunakan untuk melegakan batuk, mengurangkan bengkak dan dibuat bedak untuk merawat jerawat. Daunnya yang muda dimakan sebagai ulam atau dibuat kerabu. Rizomnya juga digunakan sebagai ramuan masakan.

(sebab itulah JRD membantu melawaskan pembuangan angin dalam badan,memulihkan senggugut,melancarkan haid)

Kunyit (Curcuma Longa)
Selain kegunaan kepada masakan, kunyit juga terkenal di kalangan masyarakat Melayu dan India dengan khasiatnya sebagai ubat pembersih dalaman badan dan mencantikkan kulit. 

(sebab itulah JRD juga berkesan untuk menaikkan seri wajah)



PENJAGAAN DALAMAN ~ JAMU RATU DARA

BAGI YANG DAH BERSUAMI....TAPI.......

* Nak Ketat? Rapat? Padat ? Mantap?
* Selalu rasa rendah diri dengan suami sebab prestasi anda tak hebat cam dulu?
* Kurang keyakinan dalam tak dpt bg memberikan servis terbaik untuk suami mcm dulu2?
* selalu kalah dalam pertempuran?


jawapannya : JAMU RATU DARA!!!

BAGI YANG BARU MELAHIRKAN....TAPI.....

* takut untuk melayan suami disebabkan jahitan ketika melahirkan?
* kurang keyakinan dalam memberi layanan?
* kekeringan?
* lemah badan?
* asyik kepenatan?

jawapannya : JAMU RATU DARA!!!
BAGI YANG MASIH DARA.....TAPI......

* Asyik rasa tak selesa sebab keputihan melampau?
* Sering lesu dan lemah urat badan?
* Kulit sentiasa kusam dan langsung x keserian?
* liat bangun pagi?

Jika anda tergolong dalam golongan di atas.....jangan malu...jangan segan dan jangan ragu....kerna JAMU RATU DARA akan membantu...INSYAALLAH...

BANGUNLAH DENGAN KESEGARAN DAN TIDUR MALAM DENGAN SENYUMAN....



Jika anda mengalami pening2, mengantuk, rasa mual, ari2 rasa berdenyut dn sakit, keluar keputihan yg banyak pada awal pengambilan, itu adalah normal dn merupakan tndak balas dari herba dalam Jamu Ratu Dara. Segala tindak balas adalah bergantung kpd antibodi dn ketahanan badan masing2. Setiap tindak balas ini juga hanyalah sementara dn akan hilang dlm masa dua atau tiga hari selepas mengamalkannya.

# Pening kepala
~ Terjadi disebabkan oleh metabolisme didalam badan yg rendah dn proses ini membantu meningkatkn kembali metabolisme badan. Utk mengatasi masaalh tersebut minum banyak air kosong@air suam. Sekurang2nya 8 gelas satu hari... Lagi banyak lagi bagus ...

# Mengantuk atau penat diperingkat awal pengambilan Jamu Ratu Dara
~ Itu adalah tindak balas pemulihan dn berlaku hanya sementara sahaja. Itu adalah tanda banyak toksin didalam badan. Ini kerana tahap kolestrol didalam badan terlalu tinggi dn toksin yng banyak didalam badan.
~ Proses penurunan kolestrol dn penyingkiran toksin akan menyebabkn tindak balas ini berlaku untuk beberapa hari sahaja. InsyaALLAH anda akan kembali normal dn segar selepas itu.

# Keluar keputihan yg banyak
~ Itu adalah normal. Teruskn makan Jamu Ratu Dara. Ia adalah sebahagian dr proses pemulihan. Selepas seminggu (mungkin lebih lama) keadaan akan pulih seperti biasa bergantung kpd tahap dn serius mana keputihan yg dialami oleh individu tersebut. (Tempoh yg diambil utk menghilangkn keputihan ini adalah berbeza bg setiap individu). Pengambilam yang konsisten akan dapat menghilangkan terus keputihan dn bau yang tidak menyenangkan. Sakit atau rasa berdenyut dibahagian ari2 cuma sementara kerana dlm proses membaik pulihkan rahim tersebut. Ini adalah kerana rahim anda tidak berapa sihat. Jika rahim tidak sihat, muka pun kurang berseri...













penjagaan luaran dan dalaman




RATU ~ HERBS FEMININE WASH







No comments:

Post a Comment